logo SJ Consulting

Case Study

klient: SJ Consulting dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT
miejsce: Gdynia, Warszawa
czas: 24 maja, 2014r.

Dzień Otwarty w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Wyzwanie:

W ramach stałej współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym agencja ponownie podjęła się zorganizowania Dnia Otwartego na terenie BCT. Głównym założeniem wydarzenia było przybliżenie działania Terminalu najmłodszym mieszkańcom Trójmiasta oraz zorganizowanie interesujących atrakcji zarówno dla starszych jak i młodszych odwiedzających.

Cele:

Promocja Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wśród lokalnej społeczności poprzez pokazanie mieszkańcom Trójmiasta, w tym rodzinom pracowników, specyfiki pracy portu, który na co dzień jest nie dostępny dla osób postronnych.

Organizacja imprezy:

Agencja SJ Consulting wspólnie z działem marketingu BCT była odpowiedzialna za działania w zakresie organizacji Dnia Otwartego:


Działania media relations:

SJ Consulting prowadziło komunikację w oparciu o lokalne media oraz portale społecznościowe. Na potrzeby promocji wydarzenia pozyskano patronaty Dziennika Bałtyckiego, Radia Gdańsk oraz portalu trojmiasto.pl. Przedstawiciel Działu Marketingu BCT uczestniczył w konferencji prasowej organizowanej przez Urząd Miasta Gdynia. Przygotowano i rozesłano dwie informacje prasowe, a na antenie Radia Gdańsk emitowany był spot zapraszający do uczestniczenia w Dniu Otwartym. Ponadto informowano o wydarzeniu na profilach facebookowych BCT oraz Miasta Gdynia

Efekty:

Dzięki organizacji wydarzenia Bałtycki Terminal Kontenerowy odwiedziło prawie 2 500 osób. Przygotowane atrakcje spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających, którzy mieli okazje poznać tajniki pracy nie tylko Terminala Kontenerowego ale również straży pożarnej czy służby celnej. Dodatkową atrakcją, która bardzo pozytywnie wpłynęła na odbiór wydarzenia była, ciesząca się dużą popularnością, możliwość zwiedzenia żaglowca STS Fryderyk Chopin. Dzień Otwarty cieszył się nie tylko dużym zainteresowaniem mieszkańców Trójmiasta ale również mediów- pojawiło się w nich łącznie ponad 30 publikacji nt. wydarzenia w tym na antenie TVP Info (wejście na żywo podczas trwania wydarzenia), TVP Gdańsk oraz TTM.