logo SJ Consulting

Case Study

klient: SJ Consulting dla BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
miejsce: Gdynia
czas: czerwiec 2011

Obywatelski Kontener Kultury

Wyzwanie:

BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy w charakterze sponsora zaangażował się w wydarzenie Obywatelski Kontener Kultury. W dniach 6-11 czerwca 2011 roku podczas 36 Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w Parku Rady Europy, naprzeciwko teatru Muzycznego stanął należący do BCT 40-stopowy kontener zaaranżowany przez artystów. Kontener pełnił funkcję tymczasowego, lokalnego centrum kultury – codziennie odbywało się w nim spotkanie z wybitnym artystą oraz wernisaż jednego z jego dzieł. Ponadto przez cały czas trwania wydarzenia zbierane były podpisy pod Paktem dla Kultury, a dla odwiedzających dostępne były interaktywne instalacje artystyczne związane ze Stanisławem Brzozowskim. Obecni na miejscu wolontariusze udzielali informacji na temat ruchu Obywateli Kultury i jego działań, Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego oraz instytucji kultury współpracujących przy przedsięwzięciu. Do współpracy przy evencie SJ Consulting pozyskało ruch Obywateli Kultury oraz organizacje z nim związane: Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego, Instytut Sztuki Wyspa oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Cele:

Głównym celem wydarzenia zorganizowanego przez SJ Consulting było zaistnienie BCT w świadomości mieszkańców Gdyni oraz Władz miasta jako dużego, istotnego dla regionu przedsiębiorstwa angażującego się w życie mieszkańców. Do pozostałych celów należało rozpoczęcie przez BCT działań CSR oraz promocja w mediach ogólnopolskich, a także rozszerzenie grupy docelowej osób zainteresowanych działalnością Terminalu.

Komunikacja:

Strategia komunikacyjna JS Consulting została oparta na bieżącym informowaniu mediów lokalnych i ogólnopolskich (w szczególności dziennikarzy obecnych na Festiwalu w Gdyni) o wydarzeniach w Kontenerze. W proces komunikacji oprócz SJ Consulting zaangażowały się również Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego (Krytyka Polityczna) oraz Polski instytut Sztuki Filmowej. Informacje przekazywane były za pomocą oficjalnych zaproszeń i informacji prasowych oraz w newsletterach i na fanpage’ach zaangażowanych instytucji na portalu społecznościowym Facebook. Pozyskani zostali również patroni medialni wydarzenia. Radio TOK FM, Dziennik Bałtycki i portal naszemiasto.pl na bieżąco informowały o przebiegu wydarzeń i zapraszały do udziału. Kontener został umiejscowiony w centrum wydarzeń festiwalowych – naprzeciwko Teatru Muzycznego, co wzbudzało naturalne zainteresowanie obiektem. Adresatami komunikacji były media ogólnopolskie i lokalne, mieszkańcy Gdyni, goście festiwalu, władze miasta Gdynia, ogólnopolska opinia publiczna, oraz przedsiębiorstwa branżowe, w tym konkurencja BTC.

Efekty:

Przez 6 dni kilka tysięcy osób miało okazję zobaczyć 40-stopowy Kontener oznakowany m.in. logotypem BCT. Obiekt odwiedziło kilkuset gości festiwalu filmowego i mieszkańców miasta, a ponad 500 osób podpisało w nim Pakt dla Kultury – inicjatywę przyświecającą wydarzeniu. Kontener odwiedzili również znani uczestnicy Festiwalu, m.in.: Joanna Kos-Krauze, Janusz Zaorski, Marcin Dorociński, Krzysztof Materna, Andrzej Chyra, Piotr Najsztub, Mikołaj Trzaska i Andrzej Barański. Ponadto poprzez realizację projektu, SJ Consulting udało się zainteresować działalnością Bałtyckiego Terminal Kontenerowego prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka, który osobiście wziął udział w konferencji otwierającej wydarzenie i pogratulował przedstawicielom BCT inicjatywy.